onsdag 16 februari 2011

Gettogäng

Kvällens lilla prövning blir att hålla sig vaken till klockan tio. En powernap är hemskt lockande just nu men av egenhemkammad livserfarenhet så vet jag att om jag sover nu kommer jag inte somna förrän vid tolv inatt och det är inte okej då jag har "öppning" imorgon. Men lite spännande sådär med en kvällsutmaning.

I övrigt så har jag nu funderingar på att inte ens gå på den där lägenhetsvisningen. Lägenheten är billig i månadshyra, nybyggd och säkert hur perfekt för mig som helst. Det enda lilla kruxet är att mina arbetskamrater sa att just det området inte är riktigt det bästa. Hela Hässelby vimlar av överklass och statusvillor och jag råkade få en lägenhetsvisning i Hässelbys enda getto. Bra. Istället för att gå omkring och vara halvrädd efter klockan åtta på kvällarna så kanske det är bättre att avvakta. Sen har jag hört att om man bor i sådana getton så finns det inte så mycket att göra om kvällarna så det är lätt att man hamnar i olika gäng. Och då kan det bli gängbråk och man kan råka illa ut.

1 kommentar:

  1. Jag tror livet i ett ghetto kan vara ganska coolt ändå... och snyggingar bor det där också! http://www.youtube.com/watch?v=RtIGCGu9L90

    SvaraRadera