söndag 13 februari 2011

Du är också gay!

Jag har haft en riktigt sjukt underbar helg. Linda kom ner från Umeå och hälsade på. Vi möttes upp på lördag vid klockan två för att checka in på hotellet. Planerna var väl att vi skulle gå en sväng på stan och sen basta innan vi gick ut men slutade med att vi kollade på skidskytte, drack öl och sov en stund. Till min glädje för att jag har aldrig riktigt gillat det där med basta.

Vi mötte upp några av Lindas kompisar och åt på Underbara Bar senare. Jag var helt seriöst riktigt nervös för jag hade inte träffat dem tidigare och ville att de skulle gilla mig. Vilket egentligen är ganska så konstigt för jag har aldrig tidigare varit nervös inför kompisars kompisar. Men jag tror det gick bra för jag gillade i alla fall dom och oftast brukar det vara ömsesidigt. Eftersom vi alla var gay så ledde det självklart in på sådana samtal och det slutade med att vi pratade om hur gay vi såg ut. Det visade sig att alla tyckte jag såg gay ut till min stora chock. Allvarligt så har jag sett mig själv som väldigt feminim och inte särskilt gay medans dom menade på att det står typ gay i min panna. Jag blev ju givetvis bredövad och chockad av detta konstaterande och vände mig till Linda och sa surt; "Du är också gay!!!". Som om hon inte skulle vetat om det.

Efter middagen så kom min Umeåkompis Henrietta (Henry) och mötte upp oss också och vi alla drog sedan till Mommas. Mommas är liksom the place to be in för flator i sthlm. Alla hänger där, någon gång, förr eller senare. Jo men visst så såg man några välkända ansikten.

Efter allt "festande" så drog jag och Linda sedan hem till hotellet. Jag är ju olyckligtvis allergisk mot något jag inte riktigt vet vad det är ännu så jag lyckades dra på mig någon slags reaktion och låg fosterställning med magknip. Hänt lite väl ofta på senare dagar. Men jag vet inte vem som hade det värst. Jag med min extremt dåliga mage eller Linda som låg bredvid. Jag kan ju tycka sådant där är väldigt pinsamt men eftersom jag och Linda är som ett gift gammalt par så har vi en väldigt bekväm relation. Det är liksom på nivån; "Jag kommer inte åt med rakhyveln mellan skinkorna, kan du hjälpa mig?". Som exempel då. Detta har inte hänt.

Nä men det var jätte kul att Linda kom ner i helgen. Vi kunde få munhuggas och tjaffsas lite IRL och det var väldigt behövligt. Dock har ju jag blivit värsta kramigSusanne vilket hon inte riktigt har vant sig vid ännu. Hon blir fortfarande lite obekväm om en kram sträcker sig över tio sekunder. Men hon vänjer sig, snart.

Ikväll ska jag iväg till Henry på Alla hjärtans dag mys. Det blir pizza, geléhjärtan, bubbeldryck med jordgubbssmak och någon romantisk Disneyfilm. Ska även köpa med mig en liten romantisk present men har inte riktigt kommit på vad ännu. Svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar