söndag 6 februari 2011

En helg

Vidrigt vackert det var denna morgon. Gudruns lägenhet är ju väldigt trevligt placerad så denna morgon klev jag upp och satt mig, åt lite frukost och kollade ut genom fönstret. Man ser som hela sjön och Hässelby. Blev som lite magiskt denna blåhimmeldag. För övrigt är det städdag idag också. Städdag innebär att Gudrun kommer hem igen och jag är inte ensam hemma längre.

Haft fullt upp denna helg. LuleåFia kom ner så jag träffade henne i fredags efter jobbet. Vi tog någon öl med hennes kompisar och avverkade några krogar på söder. På lördagen sen så följde jag med henne till Barkarby där hon köpte en massa kläder och jag mest kollade runt. Jag var väl inte riktigt på humör för att shoppa men tyckte ändå det var som trevligt att se något nytt ställe. Efter det så drog jag hem, piffade till mig lite och åkte till Henry som bor på söder. Vi skulle dricka lite vin, äta lite ost, kolla lite på melodifestivalen och kanske gå lite ut men det blev mest bara vin och snack. Vi har ju som inte setts sen Umeå så det var bara kul att sitta där hos henne och prata om händelser det senaste halvåret typ.

Idag fyller mamsen år! Ska ringa och gratta henne snart. Efter dagens små åtaganden ska jag iväg och hälsa på Fia, Markus och Melvin som flyttade ner förra helgen. Trevligt att träffa dem igen och se deras hus. Till min glädje så insåg vi att det faktiskt inte var så fasligt långt mellan där vi bor. Typ endast 40 minuter och jag kan åka större delen av resan med bussen som går precis alldeles utanför dörren. Värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar