måndag 21 februari 2011

Hur du undviker att ditt barn blir gay

En kompis till mig ringde nu i eftermiddags. Hon hade haft en diskussion med en nära släkting angående om vissa typer av kläder kan göra barnen gay senare i livet. Alltså om en rosa klänning kan mana fram en bög i en pojk...? Jag började själv fundera kring detta. Kan kläder göra folk homosexuella och vilka kläder är då "farligast"?

Jag är ju ändå relativt införstådd i gayvärlden och kan se tydligt vilka kläder som de flesta bögar föredrar. Och en sak kan jag se som har varit ett genomgående tema hos alla bögar är att bögar har skor. Skojar inte, slår aldrig fel. Ser man en bög sa har han garanterat skor!

Andra klädplagg som är väldigt typiskt att bögar använder som då också bör undvikas är; byxor (jeans vanligt förekommande), t-shirt, tröjor, kalsonger och strumpor. Det som inte är lika vanligt förekommande men ändå används flitigt av bögar är; kostymer.

Så är du orolig som förälder över att göra ditt barn bög så undvik för guds skull alla de ovannämnda plagg.

9 kommentarer:

  1. kan jag sy en Björnes-magasin overall till min pojke för att vara säker på att han inte blir bög?

    SvaraRadera
  2. Jo men en Björnedräkt funkar jätte bra! Sällan man ser sådant ute på gayklubbarna. Så go for it!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså.. smycken då? deodorant? hårborste? svara gärna i min blogg

      Radera
  3. Så sant! Grymt bra skrivet :P Om ungen dessutom blir gay - vad faan spelar det för roll liksom?

    SvaraRadera
  4. Det är konstigt hur folk hellre uppfostrar intoleranta skitungar än "gör" dem homosexuella.

    SvaraRadera
  5. Shit, mina söner kommer garanterat att bli gay! De har både skor, jeans och t-shirts! :-o Eller vänta nu, fan vad coolt! Då kan de hänga med framtidens svar på Mark & Jonas, Rikard Wolff (lööv him) och Simon & Tomas. <3

    Ps. Mina grabbs har även massor av rosa plagg, kommer de att bli tjejer då? Ds.

    SvaraRadera
  6. Bra skrivet av dig Susanne!

    Jag hoppas verkligen att jag och Markus kommer få Melvin att förstå att han inte lever för att göra oss "nöjda" (med exempelvis barnbarn och en utbildning som raketforskare?).
    Det är Melvin som ska må bra av och vara nöjd över sina livsval (då mår jag som förälder bra och är nöjd) och vi som föräldrar ska stötta och uppmuntra honom till att våga vara den han är(och det är verkligen någonting att vara stolt över och sträva efter, att ens barn vågar vara sig själv).
    Det är trist när folk i ens närhet uttrycker homofobi och rädsla för att barnen ska bli homosexuella. Tänk om Melvin är bög. Är de liksom emot honom då?=(

    SvaraRadera
  7. Ja, problemet är väl att det anses vara fel att vara homo.

    Snyggt skrivet.

    SvaraRadera