måndag 14 februari 2011

Bra dag, dålig dag

Min "Dagen före Alla hjärtans dag" med Henrietta igår tar priset i det mest romantiska jag någonsin upplevt. Henrietta hade köpt pizza som vi åt i skenet av stearinljus och med lovesongs i bakgrunden. Som efterrätt hade hon jordgubbsvin, mastig chokladkaka och geléhjärtan. Som hjärtepresent av mig så fick hon en röd ros och favoritchokladen. Det var bara sådär genommysigt och perfekt. Jag tycker synd om mina kommande flickvänner efter att Henrietta har satt den där ribban. Men liksom hela Henrietta är som Alla hjärtans dag, hela hennes personlighet. Sådär mysig, rosa och sen luktar hon gott.

Denna dag har däremot inte varit direkt någon höjdare. Det har ju varit kallt ute vilket ha inneburit att vi inte har varit ute med barnen vilket ha lett till helvilda ungar. Sen var typ en fjärdedel av dem magsjuka också så dagen fick en rejäl touch av bajs och kräk. Och jo, vi skickade hem dem. Nu är jag lite rädd att jag kan ha drabbats av denna magsjukeepedemi eftersom jag var inte pigg då jag kom hem och har ont i magen. Mindre bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar