tisdag 22 februari 2011

Den hårfina linjen

Vad kul att jag fick så positiv kritik på mitt inlägg om "hur man ska göra för att undvika att sitt barn blir gay". Jag vill bara göra ett extra tillägg för att klargöra en sak bara så det inte blir någon missuppfattning. Det enda jag syftade på var att man inte ska förvägra sina barn vissa typer av kläder eller annat dylikt bara för att vi är instyrda i normer för vad som är manligt och kvinnligt. Sen finns det ju tjejer som älskar rosa klänningar och killar som älskar tröjor med bilar på och det är ju helt okej att de gör det och har sådana kläder. Men om en kille t.ex. vill ha en klänning på sig så ska det vara lika okej. Det handlar om att ge sina barn tusen möjligheter istället för bara två (för att citera så fint någon boks namn).

Jag var ju som sagt riktigt risig igår och hade som en lite tanke på att stanna hemma från jobbet idag. Man blir ju lite sådär medtagen dagen efter. Men så blev det inte. Det visade sig att mina kollegor också blivit magsjuk men med uttömning från alla håll och kanter så jag kände mig relativt frisk i jämförelse. Så jag jobbade på. Mitt tillstånd var på den där hårfina linjen. Med två friska kollegor skulle jag varit sjuk men med två sjuka kollegor så var jag frisk. Dödstrött nu då, men men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar