söndag 27 februari 2011

Arg på Linda

Oj oj! Inatt var jag inte nöjd på en viss fröken Linda som fick för sig att fylleringa till mig klockan halv två.

Jag har haft en rätt så hård vecka med mycket övertid på jobbet med sjuka kollegor så jag tycker det inte alls är konstigt att man skippar festandet och går och lägger sig klockan elva på en lördagkväll. Om man då är trött. Sådär efter att ha myssovit i ca 2 timmar så ringer en Linda. Jag sa något att jag låg och sov och ville inte prata utan sova men hon envisades och hade någon slags envägskommunimation till mig i 20 minuter där jag svarade med enkla uttryck som "jo", "nöjd" och "tv". När hon väl var snäll att lägga på så hade jag jätte svårt att somna om och efter en halvtimme i att försökt somna om så var jag sååå arg på Linda. Jag låg där i sängen och fantiserade ihop värsta arga sms:et till henne om hur dåligt det var av henne att ringa och väcka mig mitt i natten då jag sov. Men jag var dock för trött för att skicka. Efter en timme lyckades jag somna igen.

Självklart fick Linda höra mitt missnöje idag då vi snackade. Linda skrattade och sa att jag brukar ju göra så mot henne. Alltså fylleringa sent på natten och vägra lägga på trots att hon sover och ibland till och med ska jobba dagen efter. Jag sa att det var en viss skillnad denna gång eftersom nu var det jag som blev drabbad.

Idag blev det en fika med en bekant på stan och ännu en stadsvandring i Stockholm. Om jag fortsätter såhär så kommer jag nog vara hur bra som helst på att hitta i Stockholm innan sommaren. Och möjligtvis kommer jag kanske slippa åka några fler "jag är vilse"-taxis. Bra. Nu funderar jag på att ut och springa. Har ändå inget direkt bättre för mig så kanske jag kommer uppskatta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar