tisdag 15 februari 2011

Rebellisk Siv

Har suttit och "porrsnackat" med Vickis. Porrsnacket innebär reseplanering. För nu är det såhär, jag behöver bara ett till Ja-svar till min på förfrågan att ta ut min semester på en olämplig tidsperiod. Om jag får ett klartecken så åker jag iväg den 8:e oktober och möter upp Vickis i Centralamerika på en backpackning i tre veckor. En liten morot sådär i höstmörkret.

Jag har ju aldrig varit en sådan där resemänniska (förutom Gotland, Norge och Indonesien) men av en konstig anledning har det under den senaste tiden ryckt i resetarmen. Jag som tidigare alltid har varit så bekväm är nu helt plötsligt ostyrig och spontan (fortfarande dock på marshmallownivå). Är det en väldigt sen tonårsrevolt vi har att göra med? 25 års kris? Svårt att säga.

3 kommentarer:

  1. Har du glömt tältsemestern till Lycksele och semestern till skutskär?

    SvaraRadera
  2. Haha, hur skulle jag kunna glömma dessa resor. Men i skutskär? Vad gjorde vi där?

    SvaraRadera
  3. Jag läste det som reset-armen ett flertal gånger och förstod inte alls vad det hade med reslust att göra. Sen insåg jag mitt misstag.

    SvaraRadera