fredag 11 februari 2011

Hon kunde ju aldrig anat hur mycket jag gillar funkis

Ah men nu har alla bitar börjat falla på plats kring varför jag gick så totalt fel igår. Det handlade, som jag tidigare nämnt, om en smakfråga. Jag skulle hålla vänster och sedan gå höger vid det vackra huset. Men jag svängde av alldeles för tidigt vid fel hus. Men det är okej, Sussi kunde inte ana hur förtjust jag är i "funkishus". Och det skulle varit självbedrägleri av mig att inte svängt av vid funkishuset trots att jag ändå förstod att det var lite fel.

Imorse var det snöstorm i sthlm. Vilket innebär att ingenting som kallas trafik funkar. Efter att ha väntat 20 minuter på bussen förstod jag att det aldrig skulle komma någon buss. Taxitankarna uppkom förstås, det har som blivit min grej, men tanken på att skriva ännu en uppdatering med en taxiresa till lockande inte så jag slängde mig ut i vägen, stoppade första bil och liftade till jobbet.

Ikväll har jag legat i liggande ställning, ätit semlor och kollat på gamla avsnitt av Antikrundan. Det betyder bara en sak, det är fredag! Jag har inte gjort någonting och ska inte göra någonting ikväll vilket är fantastiskt. Jag känner att jag måste vila upp inför kraftansträngningen att umgås ett dygn med Linda med hotell, bastu, middag och hotellfrukost.

1 kommentar:

  1. Haha, kul att läsa. Min syrra bor utåt Nacka och en av de värsta dagarna i vintras (några veckor sedan kanske) så var alla bussar inställda. Hon ställde sig också med tummen i luften. Jag är imponerad över att ni vågar. Själv har jag inte liftat sedan jag var en dödsföraktande fjortis mitt i småländska skogen. ;)

    SvaraRadera