tisdag 15 februari 2011

Möjligtvis

Har blivit erbjuden en lägenhetsvisning på måndag. En tvåa, 49kvm, helt okej månadskonstad, 15 minuters promenad till jobbet och 30 minuter med tunnelbana till Tcentralen. Alltså med andra ord i Hässelby Gård. Detta är ju via en bostadsförmedling så det är ju ett förstahandskontrakt då. Det enda problemet är att lägenheten ligger bredvid kontoret och det var ju dit jag hade väldiga problem med att hitta. Det blir väldigt ohållbart rent ekonomiskt om jag ska åka taxi varje dag.

Nä men det skulle ju vara underbart om jag får den. Jag längtar så mycket till något eget. Vill som ha ett hem igen. Kunna få ha sina egna grejor och rå om sig själv. Jag hade dock hoppats på att få något erbjudande lite närmare vattnet men jag kanske inte är direkt i det läget då jag kan vara allt för petig.

Annars var jag gnällSusanne igår. Riktigt trött efter jobbet och då jag senare på kvällen snackade med Linda gnällde jag på i minst 10 minuter om hur trött jag var och hur magsjuk jag skulle bli. Alltså jag gnällde inte om att jag var sjuk utan att jag troligtvis skulle bli sjuk. Lite illa. Gnäll i förebyggande syfte. I ärlighetens namn så är det så att jag måste vara sådär övertrevlig hela dagarna så när jag kommer hem så måste jag bara ge utlopp för allt annat och nu råkar det bara vara så att Linda blir den drabbade. Stackars hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar