torsdag 3 februari 2011

Jag börjar anpassa mig

Imorse var jag lite stekig. Det var lite halt då jag skulle till jobbet så jag tog en taxi. Närå, inte riktigt så men jag tog en taxi. Fast av en annan anledning. När jag kom till busshållplatsen så stod det några människor där och väntade. De hade väntat länge. Och de sa att det inte hade kommit någon buss på minst 50 minuter och att möjligtvis bussarna då var inställda på grund av halkan. Jag som hade hand om "öppningen" idag kunde ju som inte vara sen så jag sa att jag skulle ta en taxi och de andra fick hänga på om de ville. Så vi drog iväg ett gäng på en liten taxitur. Det kändes lite lyxigt sådär på en torsdag morgon.

Idag sa pensionärsGudrun att det var mindre problem med mig som inneboende än vad hon tidigare trott. Att jag liksom är problemfri och okrävande. Jag tar det som en komplimang och hoppas hon inte tycker jag är allt för tråkig. Hon hade kanske önskat en mer livfull tonåring?

Idag, trött. Sov endast 6 timmar inatt som inte är nog för ett tålamod som ska räcka en hel arbetsdag. Håller på att tvätta nu men sen blir det seriöst mest bara en dusch, piss och gå å lägg sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar