söndag 27 februari 2011

Omlåning av böcker

Idag betalade jag räkningarna. När det är dags för att betala räkningarna så är det också dags för att låna om de där två böckerna på Umeå universitetsbibliotek som jag har slarvat bort. Eller den ena har jag slarvat bort och den andra är någonstans bland mina nerpackade grejor i Österåsen. Det jag funderar lite är hur länge jag ska idas låna om böckerna? Hållt på såhär nu i över ett år, hittills tycker jag inte direkt det är tjatigt eller någon större grej men ska jag verkligen i resten av mitt liv låna om dessa böcker? Och hur blir det när jag kanske ska på någon längre semester? "Hej grann-Anna, nu när jag åker bort i två månader till Peru, skulle du kunna vattna mina blommor och låna om min böcker under tiden?". Det är ju inte så att jag är snål eller något, jag kan utan problem betala tillbaka för böckerna. Det handlar mer om att just nu tycker jag att det skulle vara jobbigare att höra av mig till biblioteket och säga att de aldrig mer kommer få se sina böcker så de kan skicka en räkning istället för att bara låna om dem. Ibland ställer livet till med så kniviga problem för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar