torsdag 8 oktober 2009

Vänta ni bara!

Klockan är inte ens tolv och jag är färdig med både krokibroschyren och morgondagens lektionsplanering. Detta är så före min planering som sträckte sig enda till halv två inatt. Vad ska jag göra med all denna överbliven kvalitetstid?


Förövrigt så finns det väldigt mycket prestige mellan lärarna och kanske ännu mer mellan lärare och lärarkandidater. Gammellärarna vill som sätta de entusiastiska kandidaterna på plats och påvisa att det är inte så enkelt och fröjdfullt som de tror. De bittra tänker tyst för sig själv när de slänger en blick på kandidaterna; "Vänta ni bara, vänta ni!".

Självklart kan ingen gå miste om denna stämning men för att lätta upp det hela så uttalade jag mig relativt högt i lärarrummet idag; -"När jag tar examen så ska jag gå in stenhårt för en 50% tjänst och gifta mig rik". Jovars!

1 kommentar:

  1. Bravo! En perfekt kommentar för lärarrummet! Speciellt ett gnälligt lärarrum.

    SvaraRadera