onsdag 28 oktober 2009

Duktig hund

Idag kom "fixarfrasse" hit och skulle laga min frys. Jag var då inte hemma och Frasse ringde på min mobil. Han hade en del frågor angående min hund innan han vågade sig in i lägenheten. Självklart förstår jag han eftersom det måste vara smått obehagligt att gå in i en lägenhet då endast hunden är hemma. En del har ju vaktinstinkter.

Det kändes ju som dumt att sitta och säga att hunden är aboslut inge farlig och han har inget att oroa sig för. Så säger alla om sina hundar och sen kan de ändå hugga efter benen. Men däremot så vet jag hur Bira reagerar då hon är ensam och okända personer kommer. Så jag förklarade ordagrant om hur Bira skulle bete sig; "Ja, då du kommer in genom dörren kommer hon bli sådär lycklig och gå fram och hälsa. Viss risk att hon hoppar upp och her framtassarna på benen för att hon vill bli klappad på magen men du kan putta ner henne då. Sen när du arbetar så kommer hon troligtvis sitta brevid dig och lägga högertassen på din arm då hon tigger om klappar. Ignorera henne så går hon och lägger sig efter ett tag. Hon kan bli lite påträngande men det finns absolut inget ont i den hunden". Jag tror min utförliga beskrivning lugnade han.

När jag kom hem så satt serviceordern fast i kylskåpet. På kundexemplaret (alltså mitt) så hade han lagt till en extra mening; "Hunden va jättesnäll och väldigt fin". Kan man bli mer stolt som matte?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar