tisdag 20 oktober 2009

Annat var det på min tid

Mamma ringde och klagade ikväll. Hon tycker jag ska sluta låta så dödssjuk på bloggen om jag då inte är döende. Hon har en poäng, jag kan gnälla mycket.

Annars har jag tillbringat hela dagen med att ligga i fosterställning i soffan. Jag har som varit en lågenergilampa. Mina största funderingar just nu är på nivån; Om jag skulle känna mig okej imorgon borde jag gå till skolan och ta chansen eller ska jag stanna hemma en dag extra?

Det är inte utan svårigheter man blir vuxen. Är det inte förjävligt då man inte ens har tid att vara sjuk? När det gäller sin egen hälsa, då äre som helt okej att ta risker. Hela förra veckan åt jag 4 alvedon om dagen bara för att jag inte hade tid att missa en praktikdag. Jo, självfallet känner jag att jag fått sota för det nu.

Annat var det i knoddisåldern. Då stannade man mer än gärna hemma en dag för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar