tisdag 6 oktober 2009

På besök i Ö Ersboda

Såhär klockan halv tolv coolt på kvällen så kommer jag plötsligt på att jag vill ändra min lektionsplanering inför morgondagen. Sådan är jag!

Annars drog jag iväg till Ö Ersboda ikväll och hade en artikel/lättöl-kväll med min gamla kompis Anders. Imorgon ska vi påbörja vår testning av horoskop som sedan ska fortlöpa i en vecka där vi gör en utförlig empirisk undersökning kring horoskopens träffsäkerhet med åtanke till deras vaghet. Självklart kommer det tillkomma en massa diagram och sådant. Kvällen var minst sagt väldigt diskussionsaktig på sitt sätt. Jag menar, här snackade vi inte bara om horoskop utan även universums uppbyggnad, hur man lurar systemet, tidsresor och annat matnyttigt. Jag gillar folk som tänker på det där lilla extra som många kanske inte orkar ägna en tanke åt.

Jag kan vara rätt så inne i min egna värld ibland och det blir inte lättare då jag har mycket att tänka på. På hemvägen så lyckades jag först läsa fel på busstidtabellen så jag fick stå ute och vänta en kvart extra och när jag väl kom på bussen och sedan skulle kliva av så missade jag min station med två stationer och hamnade i Tomtebo. Det händer för ofta.

Igår hade ju jag och Vickis pyjamasparty hemma hos mig. Det var mysigt. Jag tvingade först henne att sitta uppe och kolla på film med mig och sedan höll jag henne vaken med mitt prat till strax efter halv två. Det var som jag inte hade sett en människa på 2 år. Jag bara var i så stort behov av det där sociala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar