torsdag 15 oktober 2009

Dagens bästa förslag

Jag är nog rätt så risig. Detta är inte alls bra. Jag som bjudit hit en massa folk på höstmysfest på lördagen och sen går jag liksom och blir risig. Men jag har två dagar till på mig för infrisknande så jag avvaktar. Jag menar, större under har ju skett. Äsch, jag hinner bli frisk, mår ju inte så värst dåligt. Risig är ett passande ord.

Just nu har jag fixat soffan till värsta myshörnan. Ihopkurad under täcken så sover jag och kollar på serier omvartannat. Turen föll på min sida och grannen fråga just denna eftermiddag om hon fick ta med Bira på en springtur. Det var helt klart dagens bästa förslag. Kunde inte komma mer lägligt.

Det som däremot inte är särskilt passande är mitt artikeldeadline imorgon till tidningen. Har lyckats skrapa ihop några stycken men hittills suger det bomull. Ska nog sova i ett par timmar och sen göra ett seriöst försök. Men påtvingad humor är ibland svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar