torsdag 1 oktober 2009

Om att äta ensam

Idag utsattes jag för ett socialt problem. Efter att dagens verksamhetsförlagda utbildning var avslutad så tog jag mig ner på Umeås centrum där doppresent till lillkusinen skulle inköpas. Dock var jag hungrig och kände ett stort behov av att äta innan jag genomgick affärerna men jag var ensam. Att äta ensam ute på något lunchställe, hur okej är det liksom? Jag tycker det inte är konstigt då andra gör det men jag själv kan känna mig mycket obekväm i ensamsitautionen.

Men nu fick jag acceptera denna situation och hur skulle jag lösa den? Hörde av mig till Fia och Frida men ingen av dem var i närheten eller särskilt pigg på att offra sig. Så jag tog det som en kvinna. Gick igenom alla lunchställen i mitt huvud och funderade vilket som skulle lämpa sig mest för den som äter ensam. Äta ensam på Max betyder fetto, äta ensam på en restaurang betyder att man är chef och har inga vänner, äta ensam utanför ett korvstånd är lite white trash men sen kom jag på att ett café/lunchställe är stället för ensamma människor. Tog mig till Schmäck och kände mig ändå relativt bekväm i sitautionen men för säkerhetens skull så tog jag upp mitt lilla anteckningsblock där jag låtsades vara upptagen med viktiga uträkningar innan maten serverades. Snacka om att ha problem....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar