måndag 12 oktober 2009

Att både äta bullen och ha den kvar

Ibland känner jag att mitt intellekt verkligen är utöver det vanliga. Idag löste jag ett problem som så många människor ställts inför innan och inte haft en tillfredställande lösning på. Såhär var det;

Linda frågade om jag ville fika och jag sa ja. Vi gick på favoritstället Schmäck där de har förträffligt gott fika. Väl i kak-kön så spanade jag ut över valmöjligheterna och hittade två som kändes rätt för denna kväll men jag kunde inte bestämma mig. Vi kom längre och längre fram i kön och slutligen var det min tur och jag hade fortfarande inte bestämt mig. Sen slog det mig bara, jag behöver inte alls bestämma mig, jag kan både köpa bullen och kakan. Såå jävla befriande känsla. Visserligen så säger den sociala normen att det är fel. Man köper bara ett fikabröd då man går på café men jag är sådär rebellisk. Spontan. Oförutsägbar. Living da dream. Do what I want. yeah! Kan lätt använda detta i mitt CV. Susanne hittar nya lösningar.

Annars var det sådär riktigt mysigt att träffa Linda och prata av sig. Jag stod för 78% av snacket och hon givmilt nickade och log på rätt ställen. Så duktig flicka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar