torsdag 29 oktober 2009

Orka tekniknördsexperter

Jag hade ju då i åtanke att uppgradera min mobil som börjar sjunga på sista versen då den knappt går att ladda längre om man inte bygger upp en speciell ställning så elledningarna touchar. Mobiltelefoner har aldrig varit mitt intresse och jag tycker det mest är omständigt att behöva lära sig nya system. Däremot så tycker jag att det är skitviktigt att mobilen är snygg och håller för minst 137 tappningar i golvet. För att inte riskera att bli blåst så jag kommer hem med en engångsmobil så ringde jag till experten Helen vars pöjk är ännu mera expert.

Men Gud! Att prata med så insatta människor ger ju än bara ångest. På dom lät det som att mitt mobilval kommer vara ett av de viktigaste valen jag gör i mitt liv och om jag skulle välja fel mobil så är vägen till självmord väldigt kort. Samtalet pågick i säkert över en timme där de granskade noga förslagen jag la fram och dissade minst 97% av dem. Kände mig inte ett dugg klokare efter tekniktimmen med Helen. Ringde sedan en annan kompis och diskuterade samma problem. Hon var mer på samma nivå och till slut lyckades vi utröna vilken av mobilerna som var snyggast. Duktigt!

Imorgon blire sovmorgon. Gud vad jag och min säng ska ha trevligt. Väckning innan tolv -Nej tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar