söndag 11 oktober 2009

Knappast läsvärt.

All by myself. Skickade hem mor vid fyra och sen var Fia artig att hämta upp mig på stan. Jag har som dragit på det länge men till slut så vågade jag fråga Fia om hon ville skjutsa mig till ICA Maxi så jag kunde köpa hundmat till min hund. Fia tyckte jag var töntig som inte vågade ställa lite mer krav eftersom hon ändå har bil. Inte nog med att jag blev skjutsad på Maxi så blev jag sedan bjuden på mat och fick låna deras dator för att skriva ut lite papper. Man kan ju fråga sig om det ens existerade vardagslyx innan Fia kom in i mitt liv? Såklart det gjorde men ni förstår min poäng.

Efter maten så kände vi får att vara lite mer kreativa och vi gjorde trolldeg som vi modellerade med. I "kiss och bajs"-åldern som jag och Markus (Fias pojkvän) är så gjorde jag en vaginaljusstake och Markus en snoppljusstake. Fia gjorde en liten mera seriös och mognare bordsprydnad i form av en blomljusstake. Men jag tror ingen någonsin har beskyllt Markus och mig för att vara mogna. Mogen är så 70-tal.

Nu nalkas det sista praktikveckan. Imorgon ska jag ha en minimal kort föreläsning på ca 10 minuter där jag ska presentera några kristna konstverk ifrån medeltiden. Självklart så har jag inte hunnit föreberett så mycket inför den ännu. Blir uppesittarkväll med andra ord. Däremot är jag skapligt klar med mina andra två lektioner denna vecka. På onsdag blir det bildanalys med någon form av påbörjat målarprojekt och fredagen blir teckning av krokimodell. Har till och med varit så duktig så jag fixat modell redan, för en timme sedan men ändå. Framförhållning!

Äsch, nu äre sluta skriv och börja planera som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar