onsdag 14 oktober 2009

Plastsked

Internet funkade inte idag. Det tog ca 4 timmars betänketid innan jag förstod att mitt bredbandsbolag äntligen släppt greppet om mig och låtit mig gå vidare. Så nu har jag en ny! Lite pinsamt nära inpå men ändå.

Annars tog jag upp en jätte viktig fråga på ämneskonferansen idag. Den var så pass bra så de andra lärarna blev stumma. Vi drack pulverkaffe och hade sådana här små plastskedar som vi rörde om med. Plötsligt slog det mig, om man skulle bli placerad i en liten båt mitt ute i atlanten med en liten plastsked som paddlingsredskap, hur lång tid skulle det ta innan man nådde fastlandet? Jo, jag frågade faktiskt det.

Annars har jag en viss seperationsångest. Jag trivs på min praktik och jag trivs med min handledare. Jag trivs så pass bra så att jag kan nästan längta tills jag kommer dit på morgonen och dra mig för att fara hem på eftermiddagen. 3 veckor var alldelens för kort tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar