torsdag 8 oktober 2009

Lektionsplanering kroki

Detta har jag hållt på med ikväll. Ska ha kurs i kroki med kidsen på skolan och tänkte slänga ihop en liten broschyr om krokiteckning på väldigt basic nivå. Foto av Fia, modell jag och allting är redigerat i paint. Jag dör av skratt hur kul detta ser ut men jag tror de kan lära sig något av det. Inlärning ska vara roligt!

Denna bild ska förklara tyngdpunkt.

Förklarar kroppens proportioner. Tyvärr verkar mina proportioner inte vara riktigt de rätta.

Mellanrumsform. Se hur duktig jag är som sopar upp Biras hundhår hos Fia.

Överskärning och skärningspunkter.

Vet inte riktigt vad jag ville säga med denna bild. Typ att det ska ta hjälp av stödlinjer för att fånga in formens/kroppens längd i förhållande till bredd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar