måndag 31 januari 2011

Om jag och Vickis skulle fått barn

Inte för att mina tarmars funktion är intressant fakta men eftersom det är det enda jag pratat om idag så fortsätter jag och gnälla här. Idag var det linssoppa på skolan. Jag tyckte det var gott och åt en stadig portion. Typ en timme senare låg jag dubbelvikt. Kändes som mensvärk gånger tre. Jag tål verkligen inte linser. Jag tål inte ärtsoppa heller. Till och med rosévin ger samma effekt. Nä, nu får jag be om specialkost på skolan. Inga linser, ingen ärtsoppa och inget rosévin.

Efter jobbet idag så drog jag iväg på stan och åt middag med Sofie. Mys. Sen när jag kom hem så bjöd pensionärsGudrun på godis. Allt var lakrits så jag åt ingen. PensionärsGudrun hade också klippt ut en artikel, som hon trodde jag skulle tycka vara intressant, om Lärarutbildningen. Så jag fick läsa den och sen diskuterade vi lite. Gudrun är som sagt lärare hon också, fast pensionerad. Hon bodde för övrigt i Bolvia i 14 år på slutet av 1960 till början av 80-talet. Hon startade upp tillsammans med sin man ett skolsystem där. Jag tycker det är sjukt awesome och gillar att höra hon berätta om den tiden. Jag känner att jag inte är så olik pensionärsGudrun. Eller pensionärsGudrun är som en kombination av Vickis och jag. Så om jag och Vickis skulle fått barn skulle det blivit en pensionärsGudrun.

2 kommentarer:

  1. Haha, guld! Bolivia är mitt favoritland av dem jag varit till. Kanske pensionärsGudrun vill haka på våran backpackerresa? yeah!

    SvaraRadera
  2. Jag kan fråga henne! Tror inte hon är den som är den. Sen är hon awesome i spanska också. Vilket är bra för det är inte jag.

    SvaraRadera