onsdag 19 januari 2011

hUlken

En del av er är medvetna om hur jag uttalar "Hulken". För er som inte vet det är det helt okej och ringa till mig och fråga hur jag uttalar "Hulken". Efter klockan 15 imorgon i sådana fall. För saken är den att jag själv är inte medveten om det men många har påpekat att mitt uttal av "Hulken" är totalt inte okej. Själva U:et är långt ner i halsen. Tänk hUlken. Idag blev jag också påmind om det.

Ute på gården med ungarna i förmiddags så kom en liten tjej från 4 års avdelningen fram till mig.
Tjejen; -"Hulken är grön".
Jag; -"Jaa, hUlken är grön".
Tjejen; -"Nej, Hulken".
Jag; -"Jaa, hUlken".
Tjejen kollar på mig med typ "är du korkad"-ögon och går. Jag försökte förklara för henne att det handlade om min dialekt men det var som försent redan. Sådana där gånger önskar man att man bara var sådär kvick och svar på talig och sagt typ; "Aaah men kan du stava till hUlken då? För det kan jag". Näråå, så hemsk är jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar