söndag 23 januari 2011

Läget på lägenheten

Det gick jätte bra att träffa lägenhetskillen igår. Han var hur mysig som helst och jag tror det kan bli ett riktigt trevligt boende. När vi träffades först så visade han mig runt i området, till ICA Maxi, hur man skulle hitta i ICA Maxi och sedan presenterade han omgivningarna och pekade runt. Sen fick jag se själva lägenheten. En mysig tvåa med 40-50 tals inredning. Så inte det senaste men helt klart funktionellt. Bästa var nog läget. Uppe på en kulle med mysig skog och klippor runt om. Sen endast 5 minuter till T-bana.

Han hade som rensat ut näst intill allt förutom det väsentliga som jag kan behöva. Så jag får liksom göra om hur jag vill. Men lite nya gardiner och en blomma kan nog lätt göra det hemtrevligt. Det där "för bra för att vara sant" verkar nog ändå vara sant och bra.

Igår bjöd pappa mig på mat ute på stan. Han är här på en massagekurs då han nu har som ett litet mål att bli massör. Blev hur glad som helst att se pappa. Det känns ibland som att man är långt borta från familjen och därför blir jag överdrivet glad av att träffa dem här. Men eftersom jag är relativt förkyld så blev det inge sent igår. Åkte hem till morbror strax efter åtta och sen har jag som bara legat och vilat. Passar på att vara sjuk hela helgen så att jag är frisk tills den nya arbetsveckan.

2 kommentarer:

  1. Jag längtar också efter din pappa.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att det är du mamma som skrev denna kommentar. Eller Disel.

    SvaraRadera