torsdag 20 januari 2011

I lampans sken

Ingen gräddbakelsedag idag. Det var ärtsoppa till lunch. Som god förebild ska man äta all mat som serveras. Jag blir jätte dålig på ärtsoppa. Så har mått skit ikväll. Andra trevligheter som jag annars inte brukar äta men blivit som tvungen att äta är fisk och fisk. Mums.

Efter jobbet idag så träffade jag Alex trots lite smått illamående och sjukligt trött. Men jag kände som ändå att det skulle vara värt det och trevligt blev det. Vi gick på något fik/matställe och åt och sedan strosade runt på olika affärer i sthlm. Jag är den som gillar att upptäcka och bara drar iväg åt något håll för att se vart man kommer. Alex kanske möjligtvis uppskattade det. Vi shoppade loss på apoteket där jag köpte kräm för min vintertorra hud. När man arbetar med barn och byter en hel del blöjer så tvättar man händerna massvis och det pallar som inte mina händer och huden spricker. Så nu ligger jag insmord i något slags personligt krämbad. Kanske överdrev smörjningen lite väl mycket. När jag rör på händerna så blänker dom i lampans sken. Jag skulle funka på ett discotek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar