lördag 1 januari 2011

2011 brevet

Jag har nu öppnat brevet som jag skrev för fem år sedan om vad jag skulle tro skulle hända under dessa fem år. Några nailade jag totalt men mig själv hade jag så sjukt fel om.

Det här trodde jag om mig 2006;
Att jag skulle hoppa av studierna och börja på folkhögskola inom konst och hantverk innan 2007. Där skulle jag bli less och festa väldigt mycket. Efter folkhögskolan skulle jag flytta ner till Stockholm i hopp om något genombrott men skulle inte lyckas utan skulle få något skitjobb istället. Jag skulle bo i ett kollektiv ha ett ganska så bittert liv. Sen skulle en gammal vän komma in i livet och hämta upp mig. 3 år senare så skulle jag ha börjat plugga igen och påbörjat en karriär som författare.

Haha, något bitter jag var då. Men jag minns att jag var rätt så skolless där på våren 2006. Jag var bara en yngling och hamnade i en klass med de som var mycket äldre och hade familj och barn så det var som så svårt att hitta kompisar. Det som hände sen och förändrade det hela var att hösten 2006 så hamnade jag i samma klass som Frida och Jacob och det gjorde att jag började känna mig mer hemma i Umeå. Tror det var en stor bidragande orsak.

De andra är så korrekt. Gusten flyttade tillbaka till Jämtland, skaffade flickvän och har nu ett barn. Jennie är gift och har barn. Svetlana, av vad jag vet, så bor hon i Piteå med sin pojkvän. Johan har jag ingen aning om men det låter rimligt. Den andra, förutom mig själv, som jag också hade totalt fel om är Helen. Jag trodde Helen skulle vara ensamstående mamma i Stockholm nu men det är ju så icke korrekt som det blir. För hon är uppe i Lule!

Nu ska jag faktiskt författade ett nytt brev. 2016 brevet. Dock kommer jag byta ut vissa huvudpersoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar