tisdag 18 januari 2011

Siv Svensson

Klackarna i taket! Dagarna bara rusar fram. Dock känner jag av ett visst mönster. Drar vid sex på morgonen, hemma vid sex på sena eftermiddagen och spenderar större delen av kvällen framför datorn. Förutom igår, måste tilläggas, så tränade jag. Lånade morbrors träningscykel och pumpade i hela 20 minuter.

Jag försöker hålla mig i sådan god form som möjligt. Detta faktiskt inte av ytliga skäl utan endast för att orka hela dagarna och undvika bli sjuk. För sjuk kommer jag bli. Ungarna snittar 3 snorduschar över mig per dag. Jag älskar verkligen barnen men att de nyser sådär bara rätt ut är inte okej och något jag verkligen har blivit uppfostringsstenhård med.

Det jag känner har hänt nu när jag arbetar med barn och bor hos min morbror som har en ettårig dotter är hur mycket jag själv börjar längta till att skaffa familj. Jag vill ha barn. Planerar att skaffa inom tre år men får se hur det går med det. Sen så skulle det inte vara så dumt med ett hus och en fru också. Det har sina fördelar. Allt annat i mitt liv har ju gått så snabbt de senaste månaderna så kanske jag sitter där med hela Svenssonkitet om ett år. Ma får se!

1 kommentar:

  1. Du får skaffa en sån där som din moster utropade i högan sky i lördags.
    Jag vill inte ens skriva ner ordet.

    SvaraRadera