fredag 14 januari 2011

Meningslöst?

Ibland är människor svåra att förstå sig på. Jag har ju pendlat långt och mycket denna vecka och man blir ju mer eller mindre uttråkad. Så när jag har satt mig på tåget varje morgon så har jag skickat iväg ett morgonsms till en kompis, som också kliver upp tidigt, där jag skriver något totalt meningslöst som; "Godmorgon träkvisten! Nu sitter jag på tåget påväg till jobbet. Sovit sjukt dåligt inatt så jag är skittrött. Hoppas du får en angenäm dag!". Ni förstår nivån. Responsen på mina morgonsms har väl varit splittrad. Från att första gången få ett "Lycka till på din första arbetsdag" till att bara få typ en smilegubbe och "ha en fin dag" och tills slutligen, igår, inte få något svar alls. Så denna morgon skippade jag att skicka. Tänkte kanske att personen tyckte det var drygt med dessa meningslösa morgonsms och bara tyckte det var jobbigt att behöva svara. Två timmar efter den tid jag brukat skicka på morgonen får jag däremot ett sms från personen där det står; "Vart är mitt sms??!!".

Jag får tänka om. Kanske folk ändå uppskattar gullig meningslöshet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar