tisdag 25 januari 2011

Det blev en liten Gudrun till sist

Det blidde pensionärsGudrun till slut. Det kan nog bli hur trevligt och mysigt som helst. Jag är ju ändå som van att umgås med de som är några år äldre.

Jag är redan byggt upp som en liten fantasibild av mig och pensionärsGudrun sitta framför tv:n någon vardagskväll, äta hennes hembakta kakor, dricka kaffe, skvallra om grannarna och kolla på nyheterna. Och jag tror att min fantasivärld, som är konstant awesome, gör så att allting är så mycket bättre än vad det kanske egentligen är.

Nä men saken är såhär. Jag är jätte trött just nu att leta efter boende. Känner att jag vill koncentrera mig på jobbet nu i första hand. Och då att bo hos pensionärsGudrun där jag får stanna så länge jag vill och har därifrån endast tio minuter till jobbet är som en lyx för mig nu. Då kan jag därifrån i lugn takt kolla runt efter lägenheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar