söndag 23 januari 2011

Om mina åkommor

Jag är förkyld. Inte alls kul. Mått dåligt sen jag slutade från jobbet i fredags och sen varit hängig hela helgen. Idag var jag så pass dålig så jag trodde jag hade fått lunginflammation. Det sved så hemskt över bröstet och ryggen då jag låg ner. Andningen var jätte tung. Jag blev tvungen att sitta upp för att det skulle kännas okej. Såhär i efterhand, nu på kvällen, så tror jag inte alls det rör sig om en lunginflammation utan mer någon slags belastningsskada på ryggen då jag legat ner för mycket. Troligtvis zombieliggsår. Dock var det ju väldigt roande att ringa till Helen, hosta och beklaga sig i något i stil med; "Helen, jag har lunginflammation, jag är nog döende". Jag engagerar alltid folk i mina åkommor.

Imorgon blir det inge jobb i alla fall. Jag tror ingen skulle tycka det var kul att ha mig där i det skick jag är i. Liksom gnällig, trött och hostig. Kul. Nej. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar