onsdag 12 januari 2011

Inget "möte möte" men ändå

Kom hem ikväll strax innan nio efter jobbet. Imorgon ska jag upp vid fyra på morgonen. Det innebär att jag skulle behövt gå och lägga mig en timme innan jag kom hem ikväll. Det var lite svårt.

Hade mitt första möte idag. Det blev inte direkt ett "möte möte" utan de ändrade så vi träffades bara i vårt arbetslag som denna kväll endast bestod av Cissi och jag. Men det var rätt så skönt. Hon ägnade en och en halv timme till handledningssamtal med mig och resten av tiden ägnade vi åt att fixa iordning lite saker till "klassrummen". Cissi och jag är bägge 86:or och det klickar sjukt bra mellan oss. Vi har väldigt roligt ihop men ändå så är vi bägge seriösa kring jobbet. Hon är väldigt lättsam, påminner lite om min kusin Erica i sättet. Hon skjutsade i övrigt mig till en tunnelbanestation som låg lite närmare "hem" efter mötet. Slapp bussen, yeees!

Men jag är så lycklig och tycker verkligen att det är kul och utvecklande med denna tjänst. Känner mig som nyförälskad och vill verkligen fara och arbeta på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar