söndag 2 januari 2011

Diskad

Jaha, nu har det hänt. Nu är det kört. Dom första kraven har lagts på mig sedan jag kom hem och idag fick jag diska för min första gång (förutom en smördiskning jag gjorde hos mormor för möjligheten att gå upp några placeringar som favorit barnbarn). Jag fattade först ingenting, liksom hur kunde det här hända? Sen blev jag sur och demonstrativt efter disken så gick jag och kollade upp resor ner till sthlm. Snacka lite högt för mig själv; "Jaha, det ser nu ut som att jag reser ner på onsdag. Bästa alternativet. Mmm, nu är det inte många dagar kvar här. Synd att spendera dessa över diskbänken men men". Hoppas dom förstod min ståndpunkt.

Annars var jag ute och åkte skidor idag igen med Bira. Denna dag tog vi en ny tur och hamnade mitt ute i skogen. Där hittade vi ett ganska så färskt älgspår vilket ledde till att någon slags undanträngd jaktinstinkt hos Bira väcktes till liv och hon skulle helt plötsligt leka älghund. Hon blev jätte exalterad, så pass exalterad så hon bajsade och sen skulle hon spåra och driva ut i djupsnön. Hon blev helt omöjlig och hela hemfärden så fick jag dra henne hem. Hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar