onsdag 26 januari 2011

Idag kom den!

Idag fick jag min första riktiga löning. Det var faktiskt väldigt trevligt. Fem och ett halvt års studier och jag har äntligen råd att köpa vilka byxor jag vill utan att behöva tänka efter. Helt klart värt! Firade detta med att ringa till Alexandra och fråga om hon ville hänga med på en middag på stan. Hon var inte den som var den utan den som ville hänga med på middag.

Imorgon flyttar jag in hos Gudrun. Jag vill varna lite för att tillgången till internet kanske inte kommer existera under de närmsta dagarna. Gudrun skulle fixa internet på mitt rum men jag är inte helt säker på hur duktig hon är på att dra sladdar. Speciellt med tanke på att hon sa att hon troligtvis inte hinner med det tills imorgon. Men att Gudrun är lite oteknisk gör henne bara charmigare.

Jag har faktiskt funderat lite på att sluta skriva blogg. Mest bara för att mitt liv nu snurrar kring jobb och boende. Jag känner mig lite tråkig. Men sen tänkte jag på att jag skulle nog aldrig lyckas med det. För liksom innerst inne så gillar jag att sitta och pressa ut min dag i ord hur händelselös den än varit.

2 kommentarer:

  1. Sluta blogga kan du ju inte, hädare! Men kanske ett nytt bloggnamn, typ "Mitt liv med Gudrun" eller "Nedsnorad, men glad ändå"?

    SvaraRadera
  2. Självklart ska jag inte sluta blogga. Det skulle inte vara jag. Namnbyte? Haha nja, alltså jag trivs med namnet som för tillfället inte referar till något.

    SvaraRadera