söndag 30 januari 2011

Bögarnas kväll

Oj, det var en hel del saker som hände igår. Sådär konstig kväll som ändå var kul. Kvällen började sådär mysigt med att jag inte hade något att ha på mig. Hade köpt en skjortklänning som var snygg men hade inga leggings till den. Hittade då ett par svarta långkalsonger som jag drog på mig. Det såg inte konstigt ut men tanken på att göra stan i långkalsonger är väl sådär.

Mötte sedan upp Alex i Gamla stan där vi skulle gå på någon Gayklubb som hette Torget. Torget hittade vi inte till så vi drog på ett annat ställe innan som jag, Fredrik, Sofia och Stefan festade på för två år sedan. Någon slags rockgrotta. När vi kom till vakterna så sa de att vi inte fick gå ner på nedervåningen eftersom den var abonnerad för ett sällskap men vi gick ner ändå för att Alex behövde gå på toan. Där möttes vi av 40 stycken muskliga killar iklädda Tribaltatueringar och skinnvästar som det stod "Bandidos" på. Alex hade ingen koll på vilka de var men jag sa lite försiktigt att vi gör nog bäst i att gå härifrån.

Vi mötte upp Joakim som jag träffade första kvällen jag var ut här i sthlm. Jag var rätt så full den kvällen och det var mörkt så jag i mitt huvud så hade jag föreställt mig Joakim som en 26 årig bög. När jag träffade han nykter, i ljuset så såg jag att han inte alls var 26 år utan han var närmare 40 år. Men det var inge fel med det.

Joakim visade oss till Torget och där hängde vi ett tag. Men det var endast bögar där så missnöjet hos mig fanns. Vi försökte leta upp något annat ställe som inte skulle vara så bögigt men slutade med Paradise som också bestod mest av män. Lördagar är bögarnas kväll.

Jag tog det ju rätt så lugnt med alkoholen eftersom jag inte är helt frisk och har en ihållande hosta. Trots det så tog jag helt slut vid klockan ett och gick till Alex som fick skicka hem mig. Somnade självklart på tunnelbanan men vaknade upp en station innan jag skulle av. Tur det! Annars skulle jag nog legat kvar och sovit i den där vagnen fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar