torsdag 13 januari 2011

Saker jag inte hade räknat med;

Saker jag inte hade, dumt nog, räknat med i jobbet;
1. Om man jobbar med 2-3 åringar så ingår det att byta en massa blöjor.
2. Dina kläder som du tar på dig på morgonen kommer vara skitig på kvällen.
3 Du kommer måste vara med på klassfoto.

Det där med blöjorna hade jag verkligen inte tänkt på...helt seriöst! Från att aldrig ha bytt blöjor så får jag byta minst tio om dagen. Att jag är nybörjare är verkligen något som märks i min snittid på att byta en blöja. De erfarna gör det på minuten medans jag är uppe i tre minuter. Och kläderna, ja har inga rena kvar nu. De är en massa mat på dem, snor och annat. Men det är bra, nu kan jag utan dåligt samvete köpa upp 10 nya byxor och 25 nya tröjor för den kommande lönen. Annars var klassfoto något som kom upp på tapeten idag. Det är inte bra. Jag blir aldrig fin på kort om jag ska försöka se normal ut på. Kul liksom för föräldrarna och barnen som ska ha det kortet på väggen. Jag tror jag får öva på min skolfotopose.

Var jätte trött idag efter att ha klivit upp klockan fyra och knappt sovit något. Så pass trött så när jag väl skulle åka hem så glömde jag först att stiga av bussen på stationen jag skulle av på. Sen så höll jag på göra om samma sak igen på tunnelbanan. När jag sedan skulle åka med Roslagsbanan så missade jag tåget med en minut och blev så uppgiven så jag nästan grät (Roslagsbanan dit jag åker går bara en gång i halvtimmen). När jag väl kom till mitt tillfälliga hem så fanns det bara en sak att göra, sova.

2 kommentarer:

  1. Jobbar du med små barn? :) vars jobbar du? På en reggio Emilia förskola?

    SvaraRadera
  2. Jajamen! Jobbar på en reggio Emilia förskola i sthlm. Faktiskt riktigt kul trots att det inte riktigt är min målgrupp egentligen :)

    SvaraRadera