söndag 12 december 2010

Silverhästen

Igår var det utflyttningsfest/sista festen i lägenheten/sista utgången i Umeå (på länge). Det blev en riktigt trevlig fest faktiskt. La ut madrasser på golvet, tända ljus, oliver och ölkorv och bra folk. Jag drog fram lite nostalgigrejor som ett jätte fult bokomslag vid namn Silverhästen jag gjorde under bilden och ett brev som Frida skrev då hon bedömde min tavlor under bilden (detta innan vi kände varandra så väl). Gick att skratta åt. Hon som blev deppig av porrfilmen var också här så vi hade en liten kort filmvisning av denna nu legendariska porrfilm. Vi andra satt på helspänd och frågade; -"När började du gråta? Var det här? Här?". Medans hon bestämt menade att hon inte grät utan bara blev deppig av den.

Roligt nog så följde alla sen med ut på klubben. Vi var där jätte tidigt eftersom sist så höll vi inte på att komma in då klockan endast var elva. Träffade en hel del fler välkända ansikten. Jo men det var faktiskt trevligt där med. Men sen var det någon idiot som inte kunde bete sig respektfullt så jag drog hem strax efter tolv. Det var synd, men lika bra att fara hem eftersom det tog bort allt det roliga från kvällen.

Idag har jag följt med Frida till stallet. Jag har egentligen en lite fobi för hästar men de var så gulliga och jag blev sådär alldeles lyrisk. Jag matade dem med knäckebröd, ledde en häst och klappade dem. Jag tror jag ska börja bli mer positivt inställd till hästar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar