måndag 6 december 2010

Packdag


Haha! Min golvmopp heter Frida!

Idag har det slitits nå så mycket på Carlshem. Vi har fyllt banankartonger, ugnen har gjorts ren och taket på toaletten har skurats. Sen kom några förbi och hämtade min soffa som jag fått sålt. Dom som hämtade var bräckliga så jag kände att jag blev som tvungen att hjälpa dem bära ner den till bilen. Det var klart värt för den äldre kvinnan som var med sa sådana smickrande meningar som; "Du är sååå...atletisk", "Vad du är stark" och "Visst tränar du på iksu?". Och jag svarade sådär kaxigt; "Joo du, dessa guns göder inte sig själva". typ.

2 kommentarer:

  1. Det första som slår mig är att du först efter 5 år i Umeå upptäcker att moppen du köpte när du flyttade upp heter Frida och att du har kvar den i orginalförpackningen.
    Det andra är att man inte ska lita på pensionärer, de kan lura en till vad som helst.

    SvaraRadera
  2. Haha, mamma, nu är det faktiskt inte så illa. Den där moppen kom inte in i mitt liv förrän jag bosatte mig i lägenheten. Sen kan vi ju diskutera hur ofta jag byter mopphuvud.

    SvaraRadera