tisdag 7 december 2010

Performance


Kunde inte låta bli, blev lite julpynt i hemmet ändå!

Imorse skickade mamma sms klockan nio på morgonen. Jag antar att det var någon slags mammataktik så att jag inte skulle försova mig igen. Och saken var att det funkade. Om hon inte skulle ha skickat så skulle jag försovit mig denna dag också.

Vi hade en jätte intressant föreläsning idag om performance. Vår gästföreläsare berätta om olika performancekonstnärer och deras verk. Fick se några filmer också. Det kan vara lite vulgärt ibland och bitvis äckligt för en del använder sig av de kroppsliga vätskorna i det de utför. Det är blod, spyor, lubrikation, urin, bajs och sperma. Men en del performance var faktiskt väldigt vackra. Jag gillade Marina Abramovic som, vad kan liknas vid en kyss, andades genom sin pojkvän. De höll på så tills de svimmade, tids nog så tar ju syret slut. Det skulle visa på att om man är varandra för nära i en relation så kvävs man.

Saken är den att nu är jag inspirerad och vill måla. Sååå sjukt olägligt eftersom jag inte känns ha tid att måla. Men jag kan inte släppa mina tankar förrän jag utfört. Skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar