söndag 19 december 2010

Pack-koder

Ringde nyss och pratade med mamma. De tog ju med sig alla mina saker igår hem till sig och fick även sköta urpackning av släpvagn och placering av kartongerna i hemmet. Hon hade sagt innan att jag kunde märka kartongerna så de skulle få en hum över vart sakerna ska placeras. Och det gjorde jag. Jag tejpade dit fina bokstäver på alla påsar och kartonger. Sen att de inte kunde förstå mina koder är en annan sak.

Mamma; -"Alltså du har ju tejpat ett stort A på en påse. Vad betyder det?"
Jag; -"Jaa, det är ju kläder jag Aaaanvänder".
Mamma; -"Och vad betyder I?"
Jag; -"Kläder jag Iiiinte använder".
Mamma; -"och OS?"
Jag; -Det är Också Sängkläder eftersom jag redan hade en påse med sängkläder märkt S".
Mamma; -"Var du full när du packade?".

Förstår inte. För mig var det hur logiskt som helst. Sen hade jag tejpat gigantiska K:n på kartonger som kan stå Kallt men det hade dom inte fattat heller. Mamma fick ju sig i alla fall ett gott skratt.

Nu är jag snart klar med urstädningen av lägenheten. Endast toaletten kvar. Gick snabbare än vad jag trodde. Imorgon så åker jag ner till Stockholm och ska göra lite intervju och bo hos Sofie. Intervjun är på tisdag men tar mig inte hem förrän på onsdagen så jag blir där ett extra dygn. Men inte helt tokigt eftersom jag och Sofie har nu planerat en vin och myskväll på tisdagen. Nästan lite skönt att vara såhär bostadslös. Känner mig som bara fri och omkringglidande.

2 kommentarer:

  1. H som i Heeelt underbart! Ska anamma din packteknik.

    SvaraRadera
  2. hahaha, knäppo!! ;)

    SvaraRadera