söndag 5 december 2010

Nöjd

Idag, när jag stod i duschen, uppkom en viss nöjdhet hos mig. Inte av att jag stod i duschen utan jag funderade över mina år i Umeå och jag kände mig ändå rätt så stolt över det jag åstadkommit. Faktiskt en av första gångerna jag kände det. För herregud, det har existerat turbulenta tider och många gånger man velat skita i allt men man hängde kvar. Och nu lyder tidsålder Umeå mot sitt slut. Jag skulle vilja beskriva känslan som jag känner nu som att vara nydumpad och nyförälskad på samma gång. Kommer sakna allt här, alla vänner, livet och enkelheten men samtidigt så längtar jag bara så mycket till allt det där som komma skall.

För övrigt så var det julmys hos Frida och David ikväll. Vi åt väldigt mycket. Jag ska illustrera; Vi var fyra personer. Vi åt ca 12 lussebullar, ett paket kakor, en förpackning skumtomtar, en påse tacochips, ett pringlesrör, gucca-dipp till det, 4 liter saft och lite glögg. Vi är inte dålig på att äta direkt men det är därför Frida gillar oss. Kanske inte skulle sitta helt fel med lite parasitvatten från Östersund nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar