onsdag 8 december 2010

Pepparkaka

Mycket i mitt liv är koncentrerat kring att jag äter för mycket. Idag hände det igen. Denna gång var det pepparkakor med glasyr på. Vi hade pepparkaksbak. Jag föreslog till Fia att vi skulle tävla om vem som åt 6 pepparkakor dränkta med glasyr snabbast. Förloraren skulle bli tvungen att äta mr Big pepparkaka med centimetertjockt lager glasyr. Jag förlorade. Och nu känner jag mig gravid med en utomjording. Mår lite illa också. Vilket man nog skulle göra om man är gravid med en utomjording.

Jag måste nog ha pms. Fanns tydliga tendenser till det igår och idag var det nog värre. Det var uppgivelse och farsot. Väldigt påfrestande att inte få ett jobb eller ens få något svar alls från dom. Men några människor med mer livserfarenhet gjorde sitt bästa att muntra upp mig och det funkade faktiskt. I fortsättningen ska jag endast jämföra mitt liv med de som är bittrare. Dagens lärdom.

2 kommentarer:

  1. Åh vad sugen du gör mig på pepparkaksdeg (vissa människor har missuppfattat hela grejen och gör pepparkakor av degen, inte alls lika gott!) Blir att åka till IKEA och köpa ett halvkilo, tack för den!

    SvaraRadera
  2. Haha! Känns som att det är tur att IKEA finns så du får dina svenska behov tillfredställda.

    SvaraRadera