lördag 12 mars 2011

Sjukt gullig halsfluss

Det blev då inget Helen eftersom jag fortfarande är för risig. Istället blev det en kväll med Gudrun framför melodifestivalen där vi drack te, åt kex och kommenterade numren med "det är alldeles för rörigt för min smak".

Annars. Jag luktar säkert illa eftersom jag inte duschat sedan i torsdags men det spelar faktiskt ingen roll eftersom jag är täppt i näsan. Borde nog duscha imorgon för i eftermiddags så kom helt sonika Gudrun in med ett par nya sänglakan till mig. En pik? Svårt att säga.

Alltså det helt klart jobbigaste denna vecka är den stora avsaknaden från social stimulans. Jag håller helt seriöst på bli galen. Jag är riktigt glad att jag är inneboende för annars skulle jag säkert börjat äta min egen avförning eller något. Så illa är det. Och det är ju inte direkt så att man kan tvinga på folk att hälsa på än då man är sjuk och lika smittfarlig som en böldpestråtta. Civilingenjören funkade, men då för den anledningen att hon också fått halsfluss. Sen, det också, sjukt orättvist. När jag får halsfluss får jag en sådan där zombieherpeshalsfluss med bölder som nästan tar kål på mig. Men Civilingenjören, hon fick någon lightversion med lite lätt röd svullnad och små vita prickar formade som hjärtan i symmetriskt mönster. Jag fick kolla ner i hennes hals och det var seriöst som att kolla rätt in i ett "Alla hjärtans dag"-kort. Sjukt gullig halsfluss.

Nä imorgon är det tråksöndag och jag ska väl duscha. Sen är det äntligen måndag, jag är smittfri och jag får jobba! Välkommen tillbaka livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar