torsdag 3 mars 2011

Dagens ros

Måste ha pms eller nåt nu för idag så blev jag alldeles tårögd då en av barnen på jobbet gick på toaletten själv för första gången. Men han var så stolt över sig själv och så glad och jag bara; "Du är såå duktig!". Riktig solskenshistoria. Vidare så blev jag överväldigad över de oerhört trevliga pensionärerna jag träffade i tvättstugan nyss. När man jobbar är det svårare med tvättid så jag är en sådan som smiter ner och kollar om någon är klar och liksom kanske lyckas få i en eller två maskiner. Ikväll var det fullt där nere men då fick jag ta en tants ena tvättmaskin eftersom hon hade ju tid och tvätta när som helst som hon uttryckte det. Underbar människa! Kanske blir en "Dagens ros", vem vet...?

Imorgon är det dejttime igen. Hon skulle stå för film och jag skulle stå för tilltugg. Köpte lite ost, rödvin och kex. Sådant passar ypperligt bra till zombiefilmer. Jag längtar faktiskt och tycker det ska bli kul. För hur det än blir så verkar vi kunna ha fruktansvärt trevligt ihop i alla fall. Och det är ju alltid något. Resten får tiden utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar