onsdag 30 mars 2011

Sådant jag borde gjort för länge sedan

Det finns vissa saker som bara ger känslan av "det här borde jag ha gjort för länge sedan". Att boka hemresa över påsk är ett typexempel på den känslan. Men det ordnar sig garanterat. För nu vet jag av ren erfarenhet att högtider har en tendens att bli av ändå oavsett vart man är eller om man firar dem eller inte. Dock ska inte mamma eller pappa oroa sig nu för jag tar mig hem till de jämtländska skogarna.

Två kvällar i rad har jag inte gjort ett dugg. Eller jo, ikväll tvättade jag ju ändå kläder och funderade på att dra ut och springa. Något har ju ändå skett. Däremot har jag tyckt att detta med att inte göra så mycket om kvällen har varit skönt. Man måste ju som få tid för sig själv också, ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar