söndag 13 mars 2011

Mitt liv och Melissa Horn

För att bäst beskriva dagens tillstånd, efter sju dagars isolering och fortfarande sjuk, så har jag bestämt mig för att sammanfatta allt i en text i Melissa Horn anda.

"Det har regnat hela veckan,
och jag känner med det.
Du har förgiftat min kropp,
jag föll till slut.

Jag har isolerat mig,
inte sett människor.
Vi har legat och myst,
jag och streptokockerna.

Nu hör jag röster i mitt huvud,
detta måste få ett slut.
Allting är mörkt,
mina streptokocker måste ut"


Alltså jag har helt seriöst skrivit den själv. Klart vackraste som kommit ut ur mig denna vecka. Är annars fortfarande risig idag. Halsen är uppsvullen, huvudvärken är kvar och kroppen saknar energi men jag måste på jobbet imorgon. För nu börjar den psykiska ohälsan hinna ikapp den fysiska tror jag.

2 kommentarer:

  1. Åh, det var det värsta! En sån mördar-bakterie du har dragit på dig!!! Jaja, stockholm var bara hälften så roligt utan dig. Men det bästa är att du överlevt och jag kan besöka dig fler gånger. Krya på dig vännen. kram Helga

    SvaraRadera
  2. Det tog mig säkert 4 minuter innan jag fattade vem "Helga" var. Pinsamt dåligt av mig. Men det var jätte tråkigt att vi inte hann träffas för jag har saknat dig så. Kram

    SvaraRadera