torsdag 10 mars 2011

Projekt läkartid

Gudrun satte ner foten i förmiddags då hon försökte föra en konversation med mig och jag fick mest bara ut några flåsande stavelser. Så jag fick en akuttid klockan fem idag hos läkaren borta på Åkermyntan och har nu hela eftermiddagen ägnat åt att piffa till mig inför detta. Med andra ord, borsta tänderna och badat. Bytte även ut mina mjukisbyxor till andra mer vardagliga byxor och nätbrynjan slängde jag på tvätthögen.

Efter detta lilla projekt hos läkaren så åker jag mot civilingenjören som möter upp mig och hon ska nu ta efter facklan efter Gudrun. Hon ska nu ta hand om mig, göra soppa till mig och fluffa till kudden när den är knölig. Hon har till och med tagit ledigt från skolan imorgon för "vård av sjuk Susanne". Detta är inget jag begärt men jag älskar att bli ompysslad. Tur att Gudrun blir lite avlastad också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar