söndag 27 mars 2011

Headhunt

Idag blev jag headhuntad. Jag tänker inte nämna från vem men en bekants nära släkting är förskolechef för fyra förskolor här i Stockholm och då hade hon hört från min bekanta att jag är bildpedagog på en förskola. Det tyckte hon var mycket intressant och bad min bekanta att säga till mig att hon jätte gärna ville träffas och se om vi "skulle komma bra överens" som hon uttryckte det. Jag trodde inte att bildpedagoger var särskilt drabbad av headhunting men jag tror att det har som blivit en innegrej här i sthlm att ha en bildpedagog på sin förskola. För det ser förbaskat bra ut utåt helt enkelt.

Annars gjorde jag det fatala misstaget idag att köpa en vit trenchcoat. Helt seriöst, när ska man använda en vit jacka? Jag kommer ju knappt våga röra mig i den. Nä men jag får helt enkelt köpa en till vårjacka och använda den vita vid speciella tillfällen som när jag åker riktigt rena tunnelbanevagnar eller går på människofria gator. Bra.

Klockan är tjugo i nio på kvällen och jag har inte börjat med rapporten som ska in imorgon. Så jag tror vi rundar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar