onsdag 9 mars 2011

Sådant som skrivs, när man ligger i sängen, av fel anledning

(Klicka på bild för att få den större)

Har roat mig nu i två timmar med att spela "vilda västern"-poker på spela.se. Det gick ju inte direkt så bra och jag lyckades spela bort både häst och hem. Jag saknar helt klart tålamod för denna typ av poker och gör bara en massa idiotsatsningar. Annars är jag så uttråkad just nu. Okapabel till att göra något men ändå inte nog sjuk för att bara sova hela tiden. Då var ju gårdagen helt klart en räkmacka i jämnförelse då jag låg avdäckad totalt. Feber och alldeles för mycket alvedon dödar verkligen tid.

Eftersom jag nu är en uttråkad, bitter, feministflatafitta som legat till sängs, av fel anledning, alldeles för länge så tänker jag dela ut några "dagens tistlar". Först är jag så dödligt less på alla som klagar på Internationella kvinnodagen. De som tycker att man inte borde ha någon kvinnodag eftersom det inte finns någon mansdag. Jag säger; "Fuck off! Så länge det finns tydliga klyftor mellan kvinnor och män, att de värdesätts olika i samhället, så tycker jag helt klart att man kan avvara en dag om året och fira kvinnan på". Vidare så måste jag erkänna att en sak som irriterar mig mycket är nu när Anton Hysén kommit ut som bög och står för den han är så kommenterar många det med "jag är heterosexuell och jag står för det" eller typ "jag har inga problem med homosexuella men måste de skylta med sin läggning". Det känns lite som att man förminskar det stora som faktiskt Anton Hysén gjort. I och med att Anton kom ut så bröt han en stark heteronorm som funnits inom herrfotbollen, han riskerar karriär, han riskerar vänner och han riskerar att bli utsatt för glåpord och andra hemskheter. Jag som en enkel lärarflata tror jag aldrig skulle ha vågat det som Anton gjort. Jag har ju knappt kommit ut för de på mitt jobb bara för att man är lite rädd att det skulle påverka på något sätt. Och jag har absolut inte, och kommer inte, komma ut för pensionärsGudrun eftersom jag är rädd att hamna på bar mark. Så därför har Anton all rätt att hyllas. För han är just nu så viktig för så många ungdomar.

Okej, nu har jag bittrat klart för en stund. Jag tror jag helt klart är i behov av social stimulans. Civilingenjören ville komma och ta hand om mig imorgon men jag sa att det inte gick eftersom jag är rädd att pensionärsGudrun skulle få reda på att jag är homosexuell. Så jag sa nej. Helt sjuk värld, ibland, egentligen.

3 kommentarer:

  1. Jag har för mig att jag läste i någon annan blogg att männen faktiskt fick en egen dag den 19 november, men jag kan ha drömt det.. ;-)

    SvaraRadera
  2. http://ladydahmer.se/2011/march/for-att-man-verkligen-behover-en-egen-dag.html#comment

    SvaraRadera
  3. Scheisse. På internationella kvinnodagen tycker jag att staten borde bjuda alla kvinnor på en resa till ett annat land. För att kvinnor ska se sig om i världen lite mer. Och som kompensation för gamla oförrätter som häxbränning och ouppklarade våldtäktsbrott. Faktiskt.

    SvaraRadera